Tullinge 060909-10
På torsdagen den
7 september provkördes bilen efter bakaxelraset från förra tävlingen.
Vilket gjorde det möjligt att ställa upp i årets andra tvådagars tävling,
som förövrigt var den
sista tävlingen för detta år. Och även den sista någonsin på Tullinge om
politikerna får bestämma
Vilket vi hoppas inte händer, så ut och jaga miljöpartister allihopa! (shoot
first ask questions later)
Tillbaka till
tävlingen: 05:00 på lördag morgon åkte Andreas och Dennis ut mot Tullinge,
Jonatan låg
fortfarande och sov eftersom han skulle jobba hela helgen hehe...
Hade tur med vädret hela helgen,
Under lördagen var det kvalkörningar- och Andreas slutade som kval 12 av
32 bilar
På söndagen så åkte vi ut i första elimineringen, bilen boggade (tvekade)
i starten,
men detta gav ju möjligheten att göra det vi ville göra- ÅKA FORT :)
Målet var
under helgen var att slå nya personrekord,
Åtgärd till detta: drevades kompressorn om, från 4% överdrivning till 15%,
vilket som gav
den lilla smallblocken lite mer potens, nja inte sådan alltså.
Eftersom det var en 2 dagarstävling och Andreas och Dennis
var de enda modiga som vågade sova ute i kylan så behöver man alkohol
för att hålla värmen och efter tillräckliga mängder så kommer man fram
till att man måste ladda mer
lustgas än vad man tidigare gjort, sagt och gjort, så petade de
överförfriskade gossarna
i 150hk bestyckningarna i plattsystemet, vilket resulterar i totalt ca
800hk.
Borde räcka till
snabba tider hoppades man på under kvällen.
Första repan ut på söndagen, var banan lite kall efter natten, så det
sladdade och spann mest
tiden blev 9.97 223 km/h vilket var irriterande eftersom personbästa sedan
tidigare var 9.96.
Sen sattes två personbästa utan lustgas= 10.16 213 km/h 1.44 60fot
med gasen = 9.37 228 km/h 1.34 60fot- inte illa pinkat för den
gamla raggarbilen!
Här under hittar du bilder och filmer från de två dagarna, tackar Johan
Svensson och Marcus Sjödin
som var fotografer under de två dagarna.
Tack även till
Andreas som glömde slå igång kameran på 9.37 repan!